Rabu, 25 Julai 2012

Hadiah yang sidia bagi

Assalamualaikum w.b.t,


Aku memang kaki tulis, kalau boleh aku nak tulis sampai panjang berjela, kot tak suka tu tak payah bace ye..

Seronok kan bila seseorang yang istimewa bagi hadiah kat kita, walaupun ia tak mahal dan murah, ia sangatlah berharga buat diri kita sebagai seorang perempuan.. Ia membuatkan kita ingat kat dia sampai bila-bila.. Korang pon boleh laa share kat aku ape yang insan tersayang korang bagi. Tak kiralah ia sejenis makanan atau sebuah banglo, kereta, cincin, talipon bimbit n so are..

Apa yang aku nak share bukanlah nak bermegah megah atau menunjuk, tapi thats what in my heart okayy*acehhh*..Aku nak sidia tahu yang apa barang dia bagi, aku teramatlah hargai sehinggalah sekarang dah setahun sembilan bulan empat hari tak jemu jemu aku dengan sidia.. Dah nak 2 tahun hubungan ini dibina, dia pon dah kenal family aku dan aku pon dah kenal family dia.. Family dia sangat baik pada aku.. Dia pon rajin bawak buah tangan untuk mama dan papa bila dia datang nak jumpa aku..

Nak tahu tak ape hadiah pertama dia bagi?? Time tu aku baru je bercinta dengan dia 20.10.2010 tarikhnya.. mase tu memula bercinta memang ade segan silu kan.. Nak sembang pon malu malu miaww, dia pon jadi nervess.. Kebetulan plak 29.10.2010 tuu hari jadi aku, dia sebagai baru nak bercinta tak tahu apa yang aku suka dan tak suka.. Dia pon teringin jugak nak bagi hadiah kat kekasih nya walaupun awal lagi kan perkenalan.. Aku pon tak kisah kalau dia tak bagi ape ape, sebab yang aku nak cinta dia je..





Dan waktu hening-hening ditiup pula angin bayu, dikibas kibas pula daun daun pokokk.. Dup dap dup dap jantungnya.. Kemudian dia hulurkan COKLAT CADBURY
perisa BLACK FOREST, *perhh memang fevret aku laa coklat perisa tu*.. Lagipon aku nie mmg hantu coklat.. Dia pon wish hari jadi aku, dia cakap terimalah hadiah yang tak seberapa ni, walaupun bukan untuk diingati tapi untuk dirasai bahawa cinta dia kat aku tak pernah tawar macam rasa COKLAT ni.. Perhhh aku rasa time tu bahagia sangat walaupun baru kenal..

Dah habis cerita pasal hadiah coklat, now cerita pasal hadiah anniversary dia kat aku pulakk.. Time tuu dah setahun laa hubungan ni dibina, macam macam dugaan yang dialami waktu kami bercinta, tapi kami masih lagi bertahan supaya hubungan nie tak berhenti ditengah jalan.. Sebelum hari anniversary tuu, dia nak pergi Sarawak dengan family nye, diorang nak pergi bercuti.. So aku pon risau jugak dengan penerbangan mereka satu family.. Aku berdoa agar mereka sampai ditempat yang dituju.. Dalam flight mane bole main talipon, sebelum dia off phone dia, dia cakap kat aku jangan gatal gatal kat sane n jage diri baik baik sebab dia nak jalan jauh.. Aku sebak laa sebab dia cakap camtu, aku pon harap dia selamat sampai..

Dan ketika dia sampai, dia mesej aku semua laa pasal tempat dia tuju tu.. Wahh kemain seronok diaa ye.. Aku pon tumpang gembira.. Dia cerita kat sana dia banyak beli barang barang untuk kawan-kawan, lecturer dan kekasihnya.. Aku pon tak sabar nak tahu ape barangnya, yang aku ingat dalam kepala hotak aku mesty keychain, baju dan lain lain.. Yela aku mane penah nak pegy jalan jauh jauh nie.. Aku pon tak hengat brape hari dia g sane.. Lepastuu dah puas berjalan dia dengan family pon nak balik laa selangor *rumah dia*.. Lagi sekali laa dia dalam flight dan off phone, macam macam laa dia bagitau supaya aku jage diri lahh..


So dah sampai tu kann, keesokannya dia buat keputusan nak datang kat aku laa kat manjung.. Aku pon tak sabar nak jumpa dia.. Rindu kau gendutt.. wakakaka.. Dah sampai rumah aku tuu, dia bagi laa segala barang yang dia beli kat sane, mcm mcm wehh dia beli..
Kek Lapis Sarawak, yang penting kek tu perisa coklat mmg ngam laa dengan citerasa aku.. Baju sarawak, keychain, gelang.. Aku pon bawak masuk laa semua barang tu, lepas tuu aku keluar balik, dan dia ade sorokkan sesuatu kat blakang dia.. Aku pon tanye lahh ape kat
belakang tuu semua, dia pun hulur lahh sebentuk cincin SILVER didalam kotak cincin berwarna oren.. wahhh aku rase sangat lahh terharu dan aku akan hargainya sampai lahh sekarang masih melekat kat jari manis ni.. Tak kisah laa emas or silver janji aku akan hargaii
sampai bebila..





Habis sudah cerita pasal cincin tuu, now cerita pasal hadiah ketiga pulakk.. Hadiah nie dia beli kecik je sebab kecik pon dah mahal.. Warna coklat jugakk tauu bende nie tapi sangat comel.. Time tu pergi jalan jalan dekat tempat aksesori anak patung.. Dia pon cakap berkenan ke kat salah satu teddy yang aku pegang tuu, sebab lembut je teddy tuu tak berbulu, dalam dia ada serbuk apa tahh.. Best je dok picit picit teddy tuu.. aku cakap laa mahal sangat walaupun kecik je bendanya.. aku taknak laa menyusahkan dia.. lepastu dia cakap kalau nak amik laa, dia keluarkan duit dan terus bayar.. dia cakap kalau rase rindu peluk laa teddy nie.. aku pon senyum jehh.. so sampai sini jelaa aku update pasal hadiah yang dia bagi.. Yang selebihnya dia banyak blanje aku makan.. sebab dia suka tengok aku makan.. ngeee.. agak tak suka baca tengok jela gambar nye, wakaka! 




kbaiii..



Dah baca? Tinggalkan komen ye ..

1 ulasan:

cynta ieda berkata...

http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/awesome-giveaway-by-us.html mae join sini dear. byk hadiah menarik