Jumaat, 22 Jun 2012

oh air masak

Assalamualaikum w.b.t,




Sekarang aku akan mula aktif balik dalam berbelog nie, sebab aku duduk rumah pon ape aku dapat asyik berfesebuk je. Baik aku share something sikit kat korang, bole laa sambil korang baca entry aku nie, korang rerajinkan la diri tu klik ads aku. hikhikhik *tamak haloba aku*. caittt -.-''


Aku nak share sikit pasal tips untuk sihat, ape? korang nak sihat ke tak? kalau nak sihat ikot je tips aku nie sebab korang dapat manfaat nye nanti, aicehhh. Ramai yang share pasal kesihatan amat penting dalam kehidupan seorang manusia nih, so aku juga mahu share something juga kat korang, life must be go on, ehh betol ke inggeris aku nie? HAHA bedal je sume tuu. Kalau nak tahu ape tips nye sila laa tgk bawah nie :-


Banyakkan minum air masak
        
Air merupakan sumber yang amat terpenting taw dalam kehidupan seharian kita sebab
dapat memberikan tenaga yang cukup dalam melakukan tugas setiap hari kita, tak kisah laa jauh ke dekat ke perjalanan korang, haruslah bawak air. Ini salah satunya kita kene amik tahu okayy *ni yang marah ni kalau korang degil.


Lagipon korang takkan tak tahu pakar kesihatan menyarankan kita supaya mengambil lapan gelas air masak setiap hari, air juga meliputi hampir 70% daripada komposisi dalaman kita dan banyak membantu proses penghadaman sebagai pengalir setiap nutrisi oksigen ke sel-sel badan. wahh dah macam professor dah aku nie. hikhik.


Aku dulu tak suka sangat minum air masak, sampai mama aku sediakan botol air lagi tu suruh bawak pergi sekolah. Aku dah laa tak suka bawak beg berat-berat ditambahkan pula dengan botol air tu, bertambah berat laa. Haa itulaa sebabnya bila kita bawak beg berat then kita akan rasa kehausannya, so air masak laa punca aku hilang dahaga, yesss ! seee, dah nampak tu kan. Bila dah hilang dahaga mulalah rasa jiwa dan raga nak terkencing, bila korang kencing, keluarlah laa sume toksin dalam badan kita dan kita akan rasa lega. 


Itulah bagusnye air masak ni, kalau korang tengok laa anak cina berbotol botol air masak dorang bawak, sebab tu laa kulit dorang putih dan cantik, ahhh memang laa dah cina mesti la putih ade ke cina kulit hitam? Mesti korang terpikir, abis tu negro tu minum air masak 8gelas sekalipon tak putih putih pon. Ini bukan masalah kulit putih ke hitam, ini masalah kesihatan kita jugak okehh.


Tak susah pon minum air masak, alih-alih mengurangkan risiko penyakit, kulit sihat cergas lagi tu. Tapi tak sesuai untuk bayi. Cuba tengok gambar kat bawah nie nampak cool je omputeh ni dengan air masak 


    
Tengoklah cool kan omputeh ni, sebelah pegang peta, sebelah lagi air masak untuk diminum.     Baru lah rancak dan kita pon akan terikot ikot sebab tu cantik je kulit dorang. Haa cube banyakkan minum air masak dari air manis, air gas pon jangan sebab air gas tu banyak sungguh gula nya, korang je tak tahu. Yang korang tahu sedap je, btw nak minum boleh tapi jangan selalu wokehh sayang :)) ingat k minum air masak banyak banyak, pesanan iklas dari Daya Aziz, selamat-selamat.


Semoga Berjaya !




Dah baca? Tinggalkan komen ye ..

Tiada ulasan: