Selasa, 14 Jun 2011

Oh sedihnye

Assamulaikum w.b.t,

Hari ni saya nak jiwang sikit boleh tak? haha dah lame tak jiwang jiwang ni kan. 1st skali saya ada puisi sikit untuk kawan saya yang berada nun jauh disane tuu. nak tahu ke siape? kejap lagi saya tunjuk gambar nye okay. sebelum tuu saya nak pesan kat dye, jangan nakal-nakal, jangan lupe pada saya, jangan lupe makan, mandi, gosok gigi, sidai kain, masak nasi dan banyak lagi la keje yang awak kene buat. HAHA. sekarang ni mesty awak tidur lena kan sebab kejap lagi kul 3.30 saya kene kejut awak bangun. ohh ya dah kul 3.30 pun. awak kate awak ade keje nak buat kan. hihi. Ini puisi untuk awak, pada siapa yang tahu puisi ni, diam diam je la , hihi. sedih taw puisi ni .
malam...
ku tidur tak lena
teringatkan dirimu
terimbas kembali kenangan lalu
alangkah indahnya bersamamu

mengalir air mataku
menemani malam sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya untukku melupakanmu

dahulu engkau berikan cinta
mengapa kini engkau berubah
manakah janji akan setia menanti

jikalau engkau tak lagi cinta
katakan saja aku tak kisah
dari kau terus membuat ku menunggu
tak ku sangka
tak ku duga

perpisahan yang akan melanda
dah ku cuba
pertahankan
namun dirimu pergi jua

cintamu bagaikan rembulan
yang hadir bila malam menjelang
kau hilang bila siang mendatang
begitulah sikap mu oh syg

kau lontar cintaku ditepian
ku bagaikan hanyut di lautan
yang lemas di dalam percintaan
dipukul gelombang keresahan

~dahulu engkau berikan cinta
mengapa kini engkau berubah
manakah janji akan setia menanti

jikalau engkau tak lagi cinta
katakan saja aku tak kisah
dari kau terus membuat ku menunggu
tak ku sangka
tak ku duga

perpisahan yang akan melanda
dah ku cuba
pertahankan
namun dirimu pergi jua

cintamu bagaikan rembulan
yang hadir bila mlm menjelang
kau hilang bila siang mendatang
begitulah sikap mu oh syg

kau lontar cintaku ditepian
ku bagaikan hanyut di lautan
yang lemas di dalam percintaan
dipukul gelombang keresahan

mengalir air mataku
menemani mlm sepiku
ku rindu saat bersamamu
sukarnya untukku melupakanmu

Haa, nih la kawan aku ni, aku tujukan puisi tuu khas buat dye yang jauh taw. bile la dapat jumpe lagi kan. rindu nihh. <3 you . hehe.

p/s: bile awak baca ni, saya harap awak suke yer. jage diri baik-baik.
 

Dah baca? Tinggalkan komen ye ..

Tiada ulasan: